24 octombrie 2013

Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando este o masina de familie cu interior flexibil, incadrata de majoritatea specialistilor in clasa monovolumelor compacte. Unii o considera totusi ca fiind "in doua volume" datorita faptului ca habitaclul se diferentiaza clar de compartimentul motor, din punct de vedere al designului. Indubitabil insa, Chevrolet Orlando este un MPV (multi-purpose vehicle) veritabil, usor de configurat pentru a transporta 7 persoane sau o multime de bagaje. Orlando este primul MPV oferit de Chevrolet pentru piata europeana.
Chevrolet Orlando MPV
Chevrolet Orlando MPV
Chevrolet Orlando are un design interesant. Trasaturile sculptate, solutia constructiva de aparenta a doua volume, pasajele proeminente ale rotilor si grila frontala supradimensionata dau mai mult impresia unui SUV decat a unui MPV. Totusi este numai o impresie! Orlando este o masina "familista", proiectata pentru a fi sigura, utila si adaptabila. Faptul ca este o masina de familie se observa mai ales la interior, care da impresia de calm si care are o multime de spatii de depozitare (compartimente de diferite forme si dimensiuni situate pe portierele fata/spate, pe plafon, in consola centrala). Cabina dubla (imprumutata parca de la Corvette) si iluminarea ambientala in albastru a consolei centrale vin in completarea celor de mai sus.
Imagine cu bordul Chevrolet Orlando
Chevrolet Orlando interior
Chevrolet Orlando are trei randuri de scaune, care sunt dispuse in stil amfiteatru, cu al doile si al treilea rand de scaune fiind mai inaltate, astfel incat vizibilitatea prin parbriz a pasagerilor din spate este imbunatatita. Dar lucrul cel mai important pentru o astfel de masina este modularitatea. Al doilea rand de scaune ofera posibilitatea plierii scaunelor exterioare, usurand accesul in randul trei. Toate scaunele de pe randul doi si trei se pot rabate independent sau impreuna, pentru a crea o suprafata de incarcare plana si un spatiu maxim de incarcare de 1487 litri (unul din cele mai mari din clasa sa).
Chevrolet Orlando vedere de interior
Amplasare scaune Orlando
Chevrolet Orlando este oferit in trei nivele de echipare: LS+, LT+ si LTZ. Chevrolet Orlando LS+ vine cu dotari standard cuprinzand tapiterie textila, scaune sofer si pasager fata reglabile manual pe 4 directii, scaun pasager fata rabatabil complet, coloana de directie reglabila pe inaltime, geamuri fata electrice, inchidere centralizata cu telecomanda, oglinzi exterioare incalzite si reglabile electric (rabatabile manual), computer bord, prize de 12 V spate si portbagaj, aer conditionat reglabil manual, conducte de incalzire spate, sistem audio cu radio si CD-player si jante din otel de 16".
Chevrolet Orlando cu toate scaunele rabatate
Chevrolet Orlando - detaliu portbagaj
Nivelul de echipare LT+ adauga la dotarile lui LS+ jante din aliaj de 16", tapiterie textila de calitate superioara, cotiera centrala fata, coloana de directie reglabila pe inaltime si profunzime, cruise control, geamuri electrice spate, volan imbracat in piele, grila radiator cromata, geamuri fumurii, aer conditionat automat cu functie AQC (Air Quality Control), senzori parcare spate, faruri ceata si alarma. Varful de echipare, modelul LTZ, adauga la dotarile anterioare jante din aliaj de 17", tapiterie piele, faruri automate, oglinzi exterioare rabatabile electric, stergator de parbriz cu senzor de ploaie si functie START/STOP (numai pentru anumite motorizari).
In functie de nivelul de echipare si de varianta de motorizare, sunt disponibile contra cost o multime de dotari suplimentare, mai reprezentative fiind: sistem de navigatie, sistem audio de calitate superioara, trapa electrica, scaune incalzite, jante din aliaj de 18", baza pentru portbagajul de acoperis, pachet pentru fumatori (bricheta si scrumiera), suport pentru transport biciclete, carlig remorcare (Orlando are o capacitate de remorcare remarcabila pentru clasa sa, putand tracta o remorca de 1,5 tone, cu sistem de franare).
Chevrolet Orlando MPV
Chevrolet Orlando echipat suplimentar
Chevrolet Orlando LS+ poate fi echipat numai cu motorul 1.8 DOHC pe benzina, care produce 141 CP si un cuplu maxim de 176 NM. Acest motor este combinat cu o cutie de viteze manuala in 5 trepte. Pentru nivelele de echipare LT+ si LTZ, pe langa motorul amintit anterior (dar cuplat la o cutie de viteze automata in 6 trepte) mai sunt disponibile 1 motor pe benzina si doua diesel-uri. Motorul pe benzina este de 1,4 litri turboalimentat ce produce 140 CP si un cuplu maxim de 200 Nm, transmis la roti prin intermediul unei cutii de viteze manuale in 6 trepte. Primul diesel disponibil este un motor de 2 litri ce scoate 131 CP si 300 Nm cuplu maxim. Acesta vine insotit de o cutie de viteze manuala in sase trepte. Al doilea diesel este tot de 2 litri, dar produce 163 CP si 360 Nm cuplu maxim. Acesta poate fi cuplat fie la cutia manuala, fie la cea automata. Toate modelele Chevrolet Orlando au tractiune fata.
Printre dotarile de siguranta ale lui Orlando se numara ABS, airbag-uri frontale, airbag-uri laterale, precum si airbag-uri cortina.
imagine cu portbagajul Chevrolet Orlando
Portbagaj Chevrolet Orlando

Imagine de exterior Chevrolet Orlando
Chevrolet Orlando MPV

Motorul pe benzina de 1,4 litri de la Chevrolet Orlando
Motor Orlando

Chevrolet Orlando Diesel
Orlando Diesel

Monovolumul Orlando de la Chevrolet
Orlando

Orlando MPV de la Chevrolet
Orlando MPV

familista Orlando de Chevrolet
Chevy Orlando

Chevrolet Orlando foto de reclama
Orlando imagine din reclama

Chevrolet Orlando imagine capacitate de incaracare
Orlando portbagaj

Chevrolet Orlando MPV
Orlando

16 octombrie 2013

Seat Leon

A treia generatie a modelului Leon de la Seat a fost lansata pe scena Salonului Auto de la Paris din 2012. Noul Leon a fost prima masina care a purtat noua sigla a producatorului, noul logo al companiei Seat fiind ulterior implementat si pe celelalte modele. Noul Seat Leon este construit pe noua platforma MQB de la Volkswagen, platforma ce este folosita si la modelele Audi A3 si Volkswagen Golf 7.
fotografie cu noul Seat Leon
Noul Seat Leon
Comparativ cu generatia precedenta, noul Seat Leon are un ampatament extins cu 6 cm dar este mai usor cu aproximativ 90 kg si mai scurt cu 5 cm. Cu toate acestea, cabina este mai spatioasa si portbagajul mai incapator, fiind marit la 380 litri. Noul Leon este oferit in varianta cu 5 usi si cu 3 usi. Acesta din urma numit Leon SC (Sport Coupe) si este considerat in oferta comerciala a producatorului un model separat. Seat a anuntat ca va lansa in curand si varianta break, ce va purta indicativul ST.
Seat Leon model 2013
Seat Leon model 2013
Multe din trasaturile vechiului model au disparut. Printre acestea se remarca manerele ascunse ale portierelor din spate. Muchiile caroseriei se imbina acum mai armonios, identitatea vizuala a masinii este alta. Suspensia spate independenta multilink a disparut si ea (fiind disponibila numai pentru anumite variante de motorizare). Au aparut in schimb, disponibile ca optiune, faruri integrale cu LED (1 LED pentru flash, 3 LED-uri pentru faza lunga si 5 LED pentru faza scurta). Noul Seat Leon intra pe o piata cu o competitie puternica, concurand direct cu alte modele compacte de presigiu, cele mai reprezentative fiind Ford Focus, Kia Cee'd, Opel Astra si chiar "fratele" VW Golf (aflat totusi la o alta categorie de pret).
Noul Seat Leon imagine de interior
Noul Seat Leon este disponibil in 3 variante de echipare: Reference, Style si FR. Seat Leon Reference vine standard cu jante din otel de 15" (optional sunt disponibile jante din aliaj de de 16"), bancheta spate cu spatar rabatabil asimetric, bare de protectie in culoarea caroseriei, computer bord, control presiune pneuri cu avertizare sonora si luminoasa, frane disc fata/spate, geamuri fata actionate electric, inchidere centralizata cu telecomanda, un sistem audio cu 4 difuzoare, slot card SD, radio, MP3 player si touchscreen monocrom, oglinzi exterioare actionate electric, volan reglabil pe inaltime si adancime cu sistem de control pentru radio si computerul de bord, airbaguri cortina, airbaguri frontale pentru sofer si pasager, precum si pentru genunchi sofer.
Seat Leon noul model din 2013
Seat Leon
Leon Style adauga la modelul precedent jante din aliaj de 16" standard (optional de 17"), climatronic, diferential electronic, geamuri spate actionate electric, asistare la demarajul in rampa (Hill Hold), lumini la nivelul picioarelor fata, lumini pentru citit fata/spate, Media System Colour (6 difuzoare, Bluetooth, mufa USB, slot card SD, radio, CD/MP3 player, touchscreen color cu diagonala 12,7 cm), ornamente de interior cromate, proiectoare ceata, sertare sub scaunele din fata si volan imbracat in piele. Modelul Leon de top, FR, adauga ca dotari standard blocuri optice spate cu LED, comenzi audio pe volan, geamuri spate si luneta fumurii, jante din aliaj de 17" (optional de 18"), Media System cu 8 difuzoare, oglinzi exterioare pliabile electric, scaune fata model sport, Seat Drive Profile (selectarea modului de conducere), volan sport imbracat in piele precum si frana de mana si schimbator de viteze imbracate in piele.
Noul Seat Leon fotografie din spate
Noul Seat Leon model 2013
O multime de dotari optionale sunt disponibile functie de model, putand fi adaugate independent sau organizate in pachete (Pachet Iarna, Comfort, Drive, Lifestyle, Piele, Sport sau Protect). Printre cele mai interesante dotari suplimentare disponibile merita amintite: consola centrala cu spatiu de depozitare, faruri full LED, oglinda retrovizoare cu reglaj automat antiorbire, senzor ploaie, senzori parcare, scaune fata incalzite, oglinzi incalzite, sistem spalare faruri, tapiterie piele, sunroof panoramic, sistem de navigatie si Seat Sound System (amplificator cu 10 difuzoare si 6 canale).
Gama de motoare contine 3 motoare diesel si 5 pe benzina: 2.0 TDI de 150 CP (cu sau fara Start&Stop), 1.6 TDI de 105 CP (cu sau fara Start&Stop), 1.6 TDI de de 90 CP, 1.2 TSI de 86 CP, 1.2 TSI de 105 CP (cu/fara Start&Stop), 1.4 TSI Start&Stop de 122 CP, 1.4 TSI la 140 CP si varful de gama 1.8 TSI Start&Stop de 180 CP.
Seat Leon model 2013
Noul Seat Leon

Seat Leon FR detaliu volan
Seat Leon FR
Seat Leon 2013