27 februarie 2014

Opel Insignia

Modelul Insignia de la Opel a fost prezentat pentru prima data in anul 2008, ca un inlocuitor al batranului Vectra. Masina a avut succes, in anul 2009 fiind numita "masina anului" in Europa. Facand parte din clasa medie, ce in Europa pare a fi vesnic dominata de Passat, Opel Insignia se bate cu putere pentru locul doi. Anuntata retragere de catre grupul-mama GM a marcii-sora Chevrolet din Europa, nu face decat sa intareasca convingerea producatorului german in succesul acestui model.
Noul Opel Insignia
Opel Insignia 2013

Noul Opel Insignia a fost lansat la a 65-a editie a Salonului Auto de la Frankfurt din septembrie 2013 si vine acum cu un upgrade semnificativ in materie de tehnologie si rafinament, cu noi motorizari si sisteme de infotainment de ultima generatie. La exterior, partea frontala a fost modificata, masina primind o alta bara de protectie, o alta grila (mai lata si mai coborata) si faruri noi cu accente cromate, tehnologie bi-xenon si functie adaptiva. Partea din spate beneficiaza de stopuri redesenate, mai mari, formate din doua parti distincte si care vin cu tehnologie LED indiferent de nivelul de echipare.
Opel Insignia vazut din spate
Noul Opel Insignia

La interior schimbarile sunt mai spectaculoase. La proiectarea interiorului noului Insignia, proiectantii de la Opel au pus accentul pe trei criterii: utilizare (simpla, clara si intuitiva), confortul si siguranta (a soferului dar si a pasagerilor) si personalizarea ofertei de infotainment. Interiorul vine cu un bord complet nou, ce are comenzile ergonomice si mult simplificate, un nou volan si un nou sistem multimedia, botezat IntelliLink, ce poate fi controlat prin comenzi vocale, prin intermediul unui touchscreen color de 8" sau cu ajutorul unui touchpad iluminat cu functie de introducere a literelor, situat la baza consolei centrale.
Noul Opel Insignia foto de interior
Opel Insignia interior

Gama de motoare disponibile pentru noul Insignia a primit doua benzinare noi si un nou diesel. Sasiul a fost si el imbunatatit, alaturi de amortizoare, stabilizatoare si sistemul de directie, rezultand astfel un nivel mai mic de zgomot si vibratii la rulare. Alte adaugiri tehnologice constau in obturatorul activ de aer (regleaza fluxul de aer la motoarele diesel functie de racire, modificand astfel coeficientul aerodinamic), tempomatul adaptiv (pentru cutia de viteze automata) si hayon cu actionare electrica (pentru modelul Sports Tourer). Toate aceste lucruri intaresc convingerea producatorului german ca noul Insignia va avea vanzari bune, dupa cum afirma si Karl-Thomas Neuman, CEO Opel: "De la introducerea sa, peste 600.000 de Insignia au fost construite. Noul Insignia va produce şi mai multe emoţie, datorită designului mai expresiv, postului de conducere de înaltă calitate, modului intuitiv de utilizare a sistemelor de infotainment şi unităţilor excepţionale de propulsie.Vârful nostru de lance este acum şi mai sofisticat şi mai atrăgător, dar, înconjuraţi de toată această eleganţă, nu uitaţi caracteristicile sale definitorii: faptul că oferă şoferului şi pasagerilor o experienţă de conducere confortabilă şi sigură, cu tehnologii de ultimă oră la un preţ foarte atrăgător." 
Opel Insignia in miscare
Opel Insignia facelift

Noul Opel Insignia este oferit in trei variante de caroserie: sedan 4-usi (notchback), 5 usi (hatchback) si break (Sports Tourer). Nivelul allroad Country Tourer este considerat un model separat. Toate cele 3 variante de caroserie vin disponibile in sase trepte de echipare (Essentia, Edition, Active, Sport, Cosmo si OPC), majoritar asemanatoare ca dotari indiferent de caroseria aleasa.

Nivelul de baza, Opel Insignia Essentia, vine cu dotari de baza ce cuprind bare acoperis negre, faruri halogen, geamuri electrice fata, geamuri spate fumurii, lumini de zi cu tehnologie LED, oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite, parbriz cu tenta, faruri cu aprindere automata, aer conditionat, coloana de directie reglabila pe inaltime si adancime, sistem audio cu 7 difuzoare, afisaj grafic monocrom si CD player cu MP3, precum si jante din otel de 16".
Opel Insignia 2013
Noul Opel Insignia

Nivelul de echipare Edition adauga la cele de mai sus bare acoperis argintii, geamuri electrice spate, climatizare electronica, maner schimbator imbracat in piele, prize de aer pentru locurile din spate, prize curent fata/spate, volan imbracat in piele si jante din otel de 17". Dintre optionalele disponibile merita enumerate jantele din aliaj, pornirea fara cheie si scaunele fata ventilate. Modelul Active adauga oglinzi exterioare sensibile la lumina, proiectoare ceata, pachet climatizare Premium, senzor de ploaie, comenzi audio pe volan si jante din aliaj de 18".
Opel Insignia pe sosea
Opel Insignia 2013

Insignia Sport Adauga la dotarile standard scaune fata sport si geamuri spate fumurii de intensitate sporita. Modelul Cosmo vine in plus cu ornamente cromate in jurul geamurilor laterale, sasiu coborat modificat si jante din aliaj de 18" cu un design special. Varful de gama OPC vine in plus cu jante din aliaj de 19", display segmentat instrumente de bord, pedale sport din aliaj, scaun sofer reglabil electric pe 8 directii, sasiu Bi-Turbo si diverse ornamente de interior si exterior cromate. In functie de model, varianta de caroserie, nivel de echipare, sunt disponibile diverse alte optiuni ce pot fi adaugate singular sau grupate in pachete.
Opel Insignia interior
Interior Opel Insignia

Opel Insignia poate fi livrat cu tractiune fata sau integrala si dotat cu o cutie manuala in 6 trepte sau cu o cutie automata cu sase viteze. Clientii pot alege din peste 10 motoare diesel si pe benzina, in diverse configuratii, cu puteri cuprinse intre 110 CP si 250 CP. De remarcat este prezenta in gama a motoarelor noi introduse de 1,6 litri la 170 CP si 2 litri la 250 CP pe benzina, precum si a variantei imbunatatite a motorul diesel CDTi de 2 litri, oferit in versiuni de 120 CP si 140 CP.

Opel Insignia Sport Tourer portbagaj
Portbagaj Insignia Sport Tourer

Noul Opel Insignia
Opel Insignia

Noul Opel Insignia vedere din spate
Opel Insignia vedere din spate

Noul Opel Insignia Sports Tourer
Insignia Sports Tourer 2013

Noua Insignia 2013 de la Opel
Insignia 2013

Noul Opel Insignia Sports Tourer 2013
Opel Insignia Sports Tourer

Opel Insignia scaune fata
Opel Insignia detaliu interior


10 februarie 2014

Skoda Yeti

Skoda Yeti a fost lansat pe piata acum aproape 5 ani si este, deocamdata, singurul SUV din gama de modele a constructorului ceh. Dupa ce au aplicat o noua filozofie de design pentru Rapid, Octavia si Superb, inginerii de la Skoda au decis sa restilizeze si modelul Yeti, astfel incat au expus versiunea restilizata a SUV-ului compact la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 2013.

Skoda Yeti Facelift
Noua Skoda Yeti
Noua Skoda Yeti 2013 este disponibila acum in doua versiuni, una pentru oras si alta pentru amatorii de iesiri in natura (Yeti Outdoor), principalele diferentieri intre cele doua variante fiind la nivelul blocurilor optice, barelor de protectie, pragurilor laterale si, bineinteles, din punct de vedere al garzii la sol.. Dintre principalele noutati la acest SUV restilizat merita amintite: bara frontala noua, o alta grila a radiatorului si alt stil de proiectoare de ceata. Noile stopuri echipate cu LED-uri au o amprenta vizuala ce aminteste de celelalte modele Skoda, deja redesenate.

La interior se remarca noul volan cu trei spite (folosit si la noile modele Octavia si Rapid), cadrane noi, materiale de calitate mai ridicata, mai multe variante de tapiterie pentru banchete si o crestere vizibila a calitatii de asamblare si finisare. Yeti 2013 este primul model Skoda care are montata (optional) o camera video pentru mersul cu spatele.
Noua Skoda Yeti cu noul volan
Interiorul Skoda Yeti 2013

Gama de motorizare cuprinde sapte propulsoare (4 motoare diesel si trei pe benzina). Transmisia poate fi pe puntea fata sau integrala (in acest caz fiind vorba de un nou sistem de tractiune integrala Haldex de generatia a 5-a). Motoarele pe benzina disponibile sunt 1.2 TSI la 105 CP, 1.4 TSI la 122 CP si 1.8 TSI la 160 CP (acesta numai pentru modelele 4x4). Motoarele diesel ce pot echipa noua Skoda Yeti sunt 1.6 TDI CR cu 105 CP, 2.0 TDI de 110 CP, 2.0 TDI la 140 CP si 2.0 TDI CR DSG de 170 CP.

Noua Skoda Yeti ofera un spatiu interior generos pentru un SUV compact, scaunele spate cu sistemul Vario Flex oferind un nivel unic de versatilitate. Portbagajul este generos, oferind un spatiu de depozitare de 405 litri cu scaunele in pozitie normale. Daca acestea sunt pliate spre scaunele din fata se obtine un volum de 510 litri, iar daca scaunele din spate sunt complet demontate volumul creste la 1710 litri.
Detaliu spatiu portbagaj Skoda Yeti
Portbagaj Skoda Yeti

Skoda Yeti facelift este oferita in patru nivele de echipare (Active, Ambition, Elegance si LK), fiecare dintre acestea in varianta "de oras" sau "outdoor". Yeti Active vine standard cu servodirectie electrica, scaune fata reglabile manual pe inaltime, faruri reglabile electric, Radio-CD&MP3-player cu 4 difuzoare, prize de 12 V in consola centrala si in portbagaj, plafoniere spate, oglinzi reglabile electric, inchidere centralizata, indicator temperatura exterioara, geamuri electrice fata, aer conditionat cu reglaj manual, agatatoare haine pe stalpii mediani si jante din otel de 16". Dintre dotarile optionale fac parte alarma, camera video spate, carlig remorcare detasabil, CD changer pentru 6 CD-uri, climatronic, computer bord, geamuri electrice spate si jante din aliaj de 16" sau 17".

Yeti Ambition adauga la dotarile modelului Active blocuri optice spate cu LED, claxon bitonal, computer bord, lumini fata pentru citit, geamuri atermice, inchidere centralizata cu telecomanda, jante din aliaj de 16", cotiera fata cu compartiment de depozitare climatizat, manere interioare usi cromate, oglinzi electrice si incalzite, Radio-CD cu 8 difuzoare si torpedou iluminat si climatizat. Pe langa dotarile optionale valabile si pe Active, mai sunt disponibile diferite modele/materiale pentru tapiterie, inclusiv piele.
Noua Skoda Yeti 2013
Skoda Yeti 2013

Skoda Yeti Elegance adauga la dotarile standard ale modelelor enumerate mai sus computer de bord cu display Maxi-Dot, faruri Bi-Xenon cu functie AFS (Adaptive Frontlight System) si instalatie de spalare a farurilor, geamuri electrice fata/spate, proiectoare de ceata cu functie Cornering, suport ochelari, suport pahar fata, sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, volan imbracat in piele si jante din aliaj de 17". Nivelul de echipare LK are in plus schimbator de viteze imbracat in piele, comenzi radio pe volan, tapiterie de piele ca standard, geamuri laterale spate si luneta in nuanta inchisa, Radio-CD player cu 8 difuzoare, touchscreen si CD-changer incorporat pentru 6 CD-uri, oglinda retrovizoare cu efect automat antiorbire, MDI (multimedia device interface), Hill Hold Control si sistem climatronic cu distributie aer fata-spate si functie AQS.

Dotarile dedicate securitatii cuprind ABS, EBD, airbag frontal sofer si pasager, airbag genunchi sofer, airbag-uri laterale fata, sistem ISOFIX.

Yeti 2013
Skoda Yeti

Skoda Yeti cu motor TSI benzina
Motor TSI Skoda Yeti

Motor diesel Skoda Yeti
Motor TDI Skoda Yeti

Skoda Yeti 2013
Noua Skoda Yeti

Noua grila Skoda Yeti 2013

Noua Skoda Yeti Outdoor
Skoda Yeti

Skoda Yeti foto de interior

Skoda Yeti 2013 detaliu de interior

Noua Skoda Yeti foto de exterior
Skoda Yeti 2013

Skoda Yeti

Interior Skoda Yeti

Imagine cu noua Skoda Yeti off-road
Skoda Yeti SUV

2013 Skoda Yeti compact SUV
Skoda Yeti in miscare

Yeti 2013

Noul Yeti 2013 de la Skoda
Skoda Yeti 2013

Noul Skoda Yeti SUV off-road
Skoda Yeti outlander